Som en « executive artist », du ønsker at komme på tværs til dit publikum og andre musikbranchen fagfolk som troværdige, og professionel i dit arbejde.

For at gøre dette, er det vigtigt at opretholde en virksomhed ATTITUDE i alle dine sceneshows, og når du kommunikerer med lokationsejere og personale.

1. Hvis det er muligt, udstede skriftlige kontrakter eller samtykkebreve på forhånd. Kontakt din arbejdsgiver eller agent ugen før showet for at sikre, at ingen detaljer er blevet ændret.

2. Hvis du er booket til at spille på et sted, du ikke har været til før, kan du prøve at besøge et andet band aftenen før din koncert. Dette vil give dig mulighed for at kontrollere adgangen til udstyret; hvor scenen eller spillevilkårne er beliggende hvor du skal placere dit blandingsbord og højttalere; om kablerne skal flyves over brandudgange hvilke lydstyrkeniveauer vil blive tolereret, og hvilke typer musik stamgæsterne nyder mest.

3. Altid ankomme til stedet til tiden for at fuldføre en fuld lydkontrol, før publikum ankommer.

4. Altid bære reservedele af ting som sikringer, kabler, bagside spor, strygere, eller andre små element, der kan betyde forskellen mellem at gøre koncerten eller ej.

5. Medbring altid et ekstra langt strømkabel, hvis den nærmeste stikkontakt er i stykker.

6. Sikkerhed først! – Køb dig en vigtigste magt polaritet checker (såsom en « Martindale » Ring vigtigste tester) og et sæt af afbrydere til alle dine backline forstærkere. Uanset hvor dårlig din guitarist spillede i aften, fortjente han ikke at dø.

7. Lav altid en « sætliste » for hvert show. Dette kan skræddersys til den type målgruppe, du nu ofte kender denne placering (se tip nr. 2). Når du har øvet korrekt, ved du præcis, hvor længe dit sæt vil vare. Gå ikke på scenen for sent og overgå din aftrerede tid. Placeringsejerens licens afhænger af al den musik, der stopper på et givet tidspunkt. Du ønsker ikke at være den ene lukke placeringen.

8. Afspil dit sæt uden lange mellemrum mellem sangene. Kun kommunikere til offentligheden, hvad der virkelig skal siges. En smart præsentation og stram ydeevne viser, hvor godt du øves og holder dit publikum på dansegulvet.

9. Øv en poleret indgang og udgang. Der er intet mere uprofessionelt end en flok musikere bugtende på en scene med resterne af en sandwich eller pint, så tilbringe flere minutter chatter med hinanden, tuning op, spille sammen med posten på diskoteket, jamming, rygning, justere deres tøj, besvare et opkald på deres mobil …. Listen fortsætter! Tro mig, jeg har set det hele!
Brug omklædningsrummet til at anvende din scene tøj og makeup. Vent på din præstation at blive annonceret, så marchere fast på scenen og lancere din første sang med det samme. I slutningen af din præstation, skal det modsatte overholdes. Må ikke hænge rundt for at tilskynde publikum til at skrige for en ekstranummer. Forlad scenen så hurtigt som muligt og vente i dit omklædningsrum for at høre, om publikum ønsker mere.

10. Aldrig ses på scenen i samme tøj, som du bar i soundcheck, eller mens blanding med mængden.

11. Hvis du ansætter et PA-system, skal du tage din egen dåse telefonrenser/desinfektionsmiddel. Lejede mikrofoner rengøres sjældent!

12. Øv dig i din egen tid, ikke i soundcheck!

13. Praksis, showet grundigt, men altid efterlade et « pusterum » af et par dage mellem den sidste generalprøve og forestillingen. Over-fortrolighed kan gøre dig selvtilfreds.

14. Altid behageligt og businesslike når der beskæftiger sig med personale på stedet. Især med den person, du betaler! Forvent ikke automatisk drikkepenge som gratis mad og drikke. Disse er bonusser, medmindre det er fastsat i din kontrakt, hvor de er så en del af dit « gebyr ».

15. Respekter inventar og fittings af placeringen. Beskadige ikke deres møbler eller vægbeklædning med dine højttalere og gaffatape. Spørg om lov først! De vil ofte være glade for at få dig nogle øl kasser til at stable dine højttalere, i stedet for at bruge deres borde.

16. Ikke beruset, eller højt på ulovlige stoffer før eller under showet.

17. Bo ikke rundt på lokalet længere end nødvendigt efter showet.

18. Du må ikke holde op med at afspille en sang, når der opstår et lille problem. Start aldrig en sang igen, hvis nogen i dit band begår en fejl. Du skal være tilstrækkeligt godt indøvet for disse fejl til at gå ubemærket hen af dit publikum.

19. Spil ikke hårdere, end du har brug for. Ikke alle i en gennemsnitlig placering vil være der for at lytte til dig. Prøv ikke at fylde hele lokalet med høj musik. Kun området eller dansegulvet lige foran scenen vil gøre! Folk vil gerne være i stand til at have en samtale på andre områder, såsom i baren.

20. Hvis du ved, du har en god blanding og et medlem af offentligheden vil have dig til at skrue ned. Foregive at dreje en knap for at behage. Han kan nok ikke lide den sang. På den anden side, hvis ejeren af placeringen eller bar personale fortæller dig at vende sig væk. . . Gør det!! De ved, når det er for højt, trods alt, de er der hver aften!

Endelig… Dit bonustip nummer 21. Hvis du har udgivet cd’er. Sørg for, at de er til salg ved hver koncert, du gør. Lej en ven eller en af dine fans til at oprette et bord med dine varer. Det er også en god undskyldning for at tilmelde nye personer til din postliste. Efter showet kan du endda gå udenfor og underskrive et par autografer!

———————————————————————

Write A Comment