DIALOG MED DIN FORRETNING

Det er vigtigt for enhver, der starter en karriere inden for kunsten, at have en retning mod deres udvikling og holde denne udvikling i live. Kreativitetshandlingen kan sløves eller forvrænges af en kunstner, der antager sit fremtidige arbejde. Dialogen en kunstner har med dit arbejde ændres med hvert nyt stykke. Hvert på hinanden følgende arbejde forårsager en retningsændring: en åbenbaring, en inspiration der ændrer den kreative vej. Kreativt arbejde ser ud til at have et eget liv, der vokser og plejer gennem kommunikation med dets skaber.

UNDGÅ AT VÆRE MONTERINGSLINJE

Det er muligt at arbejde med succes uden at være opmærksom på de ændringer, der er forårsaget af inspiration og innovation. Dette sker normalt, når en kunstner finder en vellykket og rentabel "niche" og gentager det samme emne, stil og arbejdsteknikker igen og igen i årevis. Markedet vil altid have det samme eller lignende produkt for at garantere en pålidelig værdi. Det er imidlertid en skam, at mange kunstnere i denne kreative stilhed nægter at udvikle alle deres talenter og forbliver for evigt knyttet til de indre værdier i deres arbejde.

Hold kontakten med, hvad der sker

"Kunstscenen" er kun konkurrencedygtig for dem, der ønsker det på den måde. Når en kunstner udvikler en arbejdsgruppe, er det ikke kun en god måde at dele kreativ energi på, at have et perspektiv på andre kunstneres arbejde, men også et forhold, der holder individuelt arbejde vital. At være opmærksom på, hvad der sker i lokale, nationale og globale gallerier og begivenheder, kan inspirere en ny kunstner til at tage deres kreative arbejde i en anden retning, at tackle forskellige emner og ændre deres holdning til personlige kunstværker baseret på andre kunstneres arbejde.

DELTAGELSE I RESSOURCESBUFFET

Der er mange ressourcer, der kan være nyttige til kunstnerisk udvikling: kunstmagasiner, lokale og nationale gallerier og online kunstbulletiner og fora. Disse oplysninger bør ikke være skræmmende. Ofte er en voksende kunstner i et skrøbeligt udviklingsstadium. At være defensiv eller udsætte ved at undersøge kunstverdenen begrænser personlige perspektiver. Man skal se på disse ressourcer som en buffet og vælge gode bid for at fremme personlig kreativ udvikling. Der er også magt og stort venskab i at opbygge relationer med andre kunstnere, udstille i gruppeshows, være medlem af et lokalt coopgalleri, deltage i kunstauktioner og messer. Uanset om det er en forpligtelse til en meget social scene eller minimal input fra et lokalt galleri eller et par venner, finder hver kunstner sin grad af engagement.

FRISKE ØJNE

At kunne se dit arbejde på afstand og objektivt på en mur er en god måde at begynde at udforske din kunstneriske side. Vælg et område, hvor du kan trække dig tilbage mindst 15 meter fra dit arbejde. Prøv at organisere dit arbejde i en rækkefølge, for eksempel jobbet efter det tidligste arbejde, lignende emnegrupper eller stilændringer osv. Sæt alt – alle skitser og arbejde på papir, alle lærred er færdige eller delvist færdige. Alle illustrationer og illustrationer relateret til dit arbejde. Derudover kan andre kunstnere og venner give værdifuld indsigt i dit arbejde.

LIVSKONTROLLISTE

Nedenfor er en tjekliste med spørgsmål, du kan stille dig selv om dit job. Gør dette med jævne mellemrum for at holde kontakten med din udvikling.

Hvilken periode repræsenterer denne arbejdsgruppe? (Er det hele afsluttet på fem måneder og et år?)

Hvad lærte jeg mellem mit første arbejde og mit sidste maleri?

Hvilke studier finder jeg vellykkede, og hvorfor?

Hvilke job finder ikke særlig succesrige, og hvorfor?

Hvilken vej skal jeg hen?

Hvad vil jeg opnå i de næste tre måneder?

Ville jeg overveje at sende mit arbejde til udstillingen?

Hvad kan jeg gøre for at gøre mit arbejde stærkere og mere effektivt?

Er der nogen, jeg vil kontakte for at passe mit job?

Jeg foreslår, at du udskriver spørgsmålene og skriver dine svar efter hvert spørgsmål. Dato på papir og opbevares i en mappe. Beslut, hvor ofte du vil gennemgå dit arbejde og regelmæssigt stille og besvare spørgsmål (jeg synes en månedlig gennemgang er passende.)

ER DU KLAR TIL AT VISE DIN ARBEJDE?

Traditionelt vurderes billeder efter visse kriterier, men i dag er kriterierne ikke så standard. Du har måske lært, at gallerier har deres egne kriterier for at acceptere kunstneres arbejde på baggrund af salgbarhed på gallerimarkedet. Store udstillinger og juried kunstudstillinger følger ofte reglerne for, hvem der bedømmer, og afhængigt af hvem det er, kan guider repræsentere mange forskellige præferencer og fortolkninger. De fleste gallerier har deres egne regler for at acceptere eller afvise en kunstners arbejde. For eksempel kan et galleri, der viser nutidigt arbejde, måske ikke overveje arbejdet hos en kunstner, der maler traditionelle malerier. Et lille, lokalt galleri vil også være mere åbent for en bred vifte af lokale kunstneres arbejde, mens et prestigefyldt bygalleri vil have kendte kunstnere på deres liste.

OVERSIGT OVER SCENEN

Set i bakspejlet er samtidskunstnere relativt diskret fra fortidens regler og regler med hensyn til, hvordan et maleri skal se ud, og hvor længe det skal vare. Moderne kunstner kan være interesseret i multimedie eller konceptuelt udtryk. Mange kreative rum i dag har ikke engang en kategori, og når kunstnere udforsker nye grænser for kreativitet, bliver vurderingskriterierne mere specifikke og gælder i de fleste tilfælde for et enkelt kunstværk.

BREDE ÅBNE OMRÅDER

Hvis du er en erfaren kunstner med højt udviklede færdigheder, er det en drøm at arbejde i dit eget studie med fuld kreativ frihed. Grænserne for læring forsvinder, og et syn på personlig vækst og fremskridt åbner sig nu foran dig. Nyder du den friske vind af frihed, der passerer foran dig i denne enorme slette, eller ser det åbne rum lidt skræmmende ud? Bliv stille et øjeblik. Lyt til stilheden og lad den tale til dig. Lyt til den fjerne vind i den uendelige frugtbare slette i dit kreative sind, træk vejret i den friske luft og fodre fra den!

Write A Comment