Signeret med blyant på pladen, hvad betyder det hele? Den måde, hvorpå et tryk er underskrevet, og dets indvirkning på kunstens værdi skaber stor forvirring. Du vil se egenskaber, der er usignerede, underskrevet på pladen, stemplet signatur, signeret og blindstemplet. Der er ingen hårde og hurtige regler for, hvordan en kunstner skal underskrive grafisk kunst. Det er vigtigere at vide, hvad den normale procedure er for tidsperioden, og hvad der er den normale praksis for den pågældende kunstner.

For århundreder siden tænkte de fleste kunstnere aldrig på at underskrive deres kunst. Sporantalet er ikke signeret, men det betyder ikke, at kunstneren er ukendt eller lavet eller godkendt af ham eller ikke har nogen værdi. Rembrandt blev betragtet som en af ​​de største brandere og underskrev ikke flere graveringer. De fleste moderne mestre, Picasso, Chagall, Miro, underskrev ikke specifikke udgaver. Dette er når det er vigtigt at arbejde med en kyndig leverandør, fordi skruppelløse mennesker har sat blyantunderskrifter på ægte kunst for at bestille en højere pris.

At underskrive på pladen betyder, at kunstneren underskrev sit navn på matrixen (træ, metal, sten osv.), Der skal udskrives i kunst. Dette var en kunstners måde at underskrive sit arbejde på indtil det 19. århundrede, og de fleste tidligere kunstnere ville ikke have gjort så meget, hvis de ikke var blevet besluttet af guildloven. Generelt, da der altid er undtagelser fra kunst, er et pladesigneret kunstværk mere ønskeligt end et usigneret stykke, men mindre ønskeligt end et blyantsigneret stykke. Da kunstneren fra det 14. til slutningen af ​​det 19. århundrede ikke underskrev sin kunst med en blyant, har fraværet af en pennesignatur ingen effekt på værdien.

Signeret blyant er signaturtypen, som generelt foretrækkes af samlere.

Det er blevet en tradition for kunstneren at underskrive sit navn i nederste margen under billedet. De kan også inkludere udgivelsesnummer, titel og dato. Vi kan takke James McNeil Whistler for at hjælpe med at promovere og fremme den håndskrevne underskrift i slutningen af ​​det 19. århundrede. Signaturen, underskrevet i hånden, udtrykte integriteten af ​​udskriften, forskellig fra originalen og reproduktionen. Whistler opkrævede dobbelt så meget for sine håndunderskrevne stykker end andre stykker i samme udgave, selvom der ikke var nogen forskel i kvaliteten af ​​kunstværket. Seymour Haden ville underskrive sit navn på en af ​​hans tidligere usignerede graveringer til en guinea. Picasso solgte 15.000 underskrifter til Vollard Suite.

Desværre har en håndsigneret underskrift ikke længere den samme betydning, da mange kunstnere har underskrevet og nummereret offset litografiske eller giclee reproduktive udskrifter. Dette er ikke et nyt fænomen, Kathe Kollwitz underskrev fotolitografiske reproduktioner af en af ​​hendes akvatint-serier. Alligevel forblev den underforståede besked, og normalt er håndunderskrevne stykker mere værdifulde end dem, der ikke er det. Hvad der gør alt dette forvirrende er, at det er muligt at sætte en falsk signatur på et autentisk kunstværk og en autentisk signatur på et reproduktivt kunstværk.

I stedet for at underskrive kunsten i hånden eller underskrive pladen bruger en kunstner et stempel på sin signatur og anvender det på kunsten, normalt i nederste margen, hvor du normalt finder håndsignaturen. Nogle gange kan en stemplet signatur forveksles med en håndsigneret signatur.

Arvinger og godser skaber postume undertrykkelser eller reproduktionstryk med en særlig underskrift. De underskriver kunst for at give et indtryk af, at de ville have fået tilladelse af kunstneren, hvis de ikke var død. Disse underskrifter kan være håndsignerede, stemplede underskrifter eller blinde frimærker af arvinger, museer eller enhver autoriseret organisation. Deres værdi er generelt meget lavere end levetidsindtryk. Men der er selvfølgelig altid undtagelser!

Write A Comment